Hódi Pamela, Berki Krisztián és a tojása

Nem tudom, hogy elkerülte-e a figyelmeteket a napokban az a rengeteg sok éles papírsercenés?

Nem volt az más, mint amit akkor hallasz, ha több ezer marketing szakember, arculatépítő és közösségi média guru szakadatlan tépi szét keserves munkával megszerzett diplomáját.

A jelenség hátterében az áll, hogy az instagram nevezetű, intergalaktikus közösségi felület nyilvánosságra hozta legfrissebb eredményét a világ eddigi “leglájkoltabb” posztját illetően.

A képi bejegyzés, amely zárójelbe tette, vagy mit nekünk “zárójelbe tevés”, egyenesen a fenekébe dugta az eddigi rekorder, Kylie Jenner posztját, nem más, mint egy hófehér alapon, szemből (vagy profilból???) fényképezett, nagy valószínűség szerint tyúktól származó tojást ábrázol. Angol tudósok között azon még dúl a vita, vajon helytálló-e egy tojás esetén a “seggébe dugta” kifejezés alkalmazása, de hajlanak arra, hogy egyrészt amúgy is elvulgárosodó világunkban ez már nem is csúnya kifejezés, másrészt egy tojás bizonyítottan mindent tartalmaz, ami később egy csirkének megvan, így hát kell, hogy legyen segge is.

Kylie Jenner féltékeny dühében már-már terrorcselekménynek minősülő agressziót hajtott végre egy ártatlan fajtárson, kiről később derült csak ki, hogy nem áll rokonságban a híres poszt alanyával, valójában csak rosszkor volt rossz helyen, de sajnos forró aszfalton való tükörtojásozás lett a brutális tett vége…

Az, hogy Kylie Jenner romokban van idegileg, majd csak túléli a világ, lényegesen nagyobb sokk ért egy iparágat, melynek képviselői arcukon a mindentudás félreérthetetlen jeleivel nyilatkoztak általuk tudománynak tartott szakterületükről.

Kíváncsi leszek, hogy, lesz-e, és ha igen, milyen hatása lesz az elmúlt napok történéseinek azon cégek reklámbüdzséjére, akik számolatlanul öntötték a milliókat “zs” kategóriás senkik zsebébe?! Félreértés ne essék, senkitől egy fillért sem irígylek!!!

Az úgynevezett “közösségi tér guruk” által a like-ok és kattintások számával alátámasztott elemzések mögött egyre valószínűbb, hogy lufi jelenségek félrevezető álmagyarázatai állnak. Ha a médiapiac hű marad az önmaga fényezésére kialakított szabályokhoz, valamint a potenciális megrendelők felé felvázolt, állítólagos törvényszerűségekhez, nem  tudom elképzelni, hogy egy ilyen sikeres kezdésnek ne lenne folytatása!

Tojásunk előtt felívelő karrier áll!

Nyilván eldöntheti, hogy marad a sablonok és sémák által kikövezett, kockázatkerülő úton, és életét eztán is tojásként éli majd, meglovagolva a kezdeti sikert.

Természetesen dönthet úgy is – és sokan vannak azok, kik efelé terelgetnék -, hogy bátran válassza a némileg kockázatosabb, de mindenképpen színesebb karrierlehetőséggel kecsegtető utat először mint pelyhes csibe, majd egy szakmai érést követően mint kiteljesedett csirke, végül pedig a levezető köröket a jól felépített rajongótábor nosztalgiavágyait meglovagoló vén tyúkként megkoronázva a pályát.

Tojásként bizonyára még sokáig lavírozhat a kirobbanó siker keltette hullámok farvizén, de számolnia kell az egyslágeres tojásokat sokszor elérő problémával, a bezápulással. Egyre alacsonyabb gázsi, a műértő közönség fanyalgó elmaradása, megvetés, gúny és kacaj, míg végül nem marad más, mint Hajdú Péter aktuális műsorai…

A csibe irány is tartogat persze kockázatokat! Láttunk már nem egy olyan tojást, akiknél egy rövidke, de annál zajosabb csibe karriert követően a búzaszemekben való féktelen tivornyák egyenes következménye, a totális kiégés, a már-már grillszerű állapot jelentette a végállomást, ahonnan sajnos nincs visszaút. Egy másik, kiváltképp a feltűnően szép csirkékre leselkedő veszély a köröttük zsongó, minden feltörekvő csirkére lecsapó kakasok, akik ragyogó ólak, valamint egzotikus kapirgálóhelyek utóbb üresnek bizonyuló ígéretével csábítják magukhoz a mit sem sejtő pihéseket… Bizony, ezen karriereket derékba törheti a számtalan kakasváltás, továbbá a folyamatos tojásrakás okozta elhízás, míg végül nem marad más az ilyen tyúkok számára, mint a szürke alkony egy tarajaszegett kopasznyakú oldalán.

A magam részéről óva intenék mindenkit, kiváltképp a végtelen szőrtelenítés, a rapid fogfehérítés, vagy akár a 10 napos diéta piacán, hogy olyan felületekre költsék reklámbüdzséjüket, ahol a lájkok és a kattintások hátterében csöcsvadász, nyálcsorgató férfiak állnak, vagy éppen a barterbe’ hétvégére megkapott Bentley-ben feszítő szteroid férfitest látványának hamís ígérete lebeg az elhomályosodó tini lány szemekben!

 

üdv

 

Kun Gergely